noscript-img
wstecz
UONET+
Microsoft Teams
Office 365

klasa 4
Artykuł dodano dn. 24.03.2020 r. | autor: admin


KLAWIATURA ZAMIAST PIÓRA.
Nasze pasje. Tworzenie albumu – zadania projektowe.
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Tworzymy w programie MS Word.
zobacz
Grafika i Literki w edytorze tekstu.
zobacz
Kolejno odlicz! Style i numerowanie.
zobacz
Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu.
zobacz
Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word.
zobacz
Idziemy do kina. Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie?
X


Pisanie i formatowanie tekstu to kluczowe umiejętności w wielu dziedzinach, od pracy naukowej po tworzenie treści online. Oto kilka podstawowych zasad:

  1. Jasność i zrozumiałość: Twój tekst powinien być jasny i łatwy do zrozumienia dla czytelnika. Unikaj skomplikowanych zdań i zawiłych konstrukcji.

  2. Podział na akapity: Tekst powinien być podzielony na logiczne akapity, które ułatwiają czytanie i zrozumienie treści. Nowy akapit powinien być rozpoczynany w przypadku zmiany tematu, osoby mówiącej lub miejsca.

  3. Używanie odpowiednich nagłówków: Nagłówki są kluczowe dla organizacji treści. Używaj różnych poziomów nagłówków (nagłówek 1, nagłówek 2, itd.), aby wyraźnie zaznaczyć hierarchię informacji.

  4. Czcionka i rozmiar tekstu: Wybierz czytelną czcionkę, która jest łatwa do odczytania, np. Arial, Times New Roman lub Calibri. Rozmiar tekstu powinien być wystarczająco duży, aby był czytelny, zazwyczaj między 10 a 12 punktów.

  5. Interlinia: Interlinia to odstęp między linijkami tekstu. Użyj odpowiedniego interliniażu, aby tekst był czytelny i estetyczny. Standardowo jest to 1,5 lub 2.

  6. Używanie list i punktorów: Listy i punktory są przydatne do prezentowania punktów lub kroków. Używaj ich, aby wyróżnić i uporządkować informacje.

  7. Unikaj nadmiernego użycia formatowania: Zbyt wiele formatowania, takiego jak pogrubienie, kursywa czy podkreślenie, może sprawić, że tekst stanie się trudny do czytania. Używaj ich umiarkowanie i tylko tam, gdzie jest to naprawdę potrzebne.

  8. Spójność stylistyczna: Zachowaj spójność w całym dokumencie pod względem stylu, zapisu dat, skrótów itp.

  9. Cytowanie i odnośniki: Jeśli korzystasz z cudzych pomysłów lub danych, należy je odpowiednio zacytować i podać źródło. Podobnie, jeśli używasz odnośników do innych stron lub dokumentów, upewnij się, że są one czytelne i działające.

  10. Poprawność językowa: Zawsze sprawdzaj poprawność gramatyczną i ortograficzną tekstu przed opublikowaniem lub udostępnieniem go. Błędy mogą osłabić wiarygodność twojej pracy.

Pamiętaj, że te zasady są ogólne i mogą być dostosowane do konkretnego kontekstu, np. wymagań wydawniczych, branży czy platformy, na której publikujesz tekst.

Klawiatura zamiast pióra. Edytor tekstu.
zobacz
Z KOTEM ZA PAN BRAT.
Z kotem za pan brat. Programujemy skrzyżowania.
zobacz
Z kotem za pan brat. Programujemy w Scratchu.
zobacz
Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
zobacz
Spacery z kotem. Sterowanie postacią.
zobacz
Małpie figle. O sterowaniu postacią.
zobacz
Jak poruszać postacią. Ruch w Scratchu. Mysz i kot.
zobacz
O scenach i duszkach. Dialog.
zobacz
O scenach i duszkach. Wstęp.
zobacz
ŻEGLOWANIE PO OCEANIE INFORMACJI.
Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch
zobacz
Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji.
zobacz
Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie.
zobacz
Krótka historia internetu.
zobacz
W sieci. Wstęp do internetu. siec.bmp
zobacz
MALOWANIE NA EKRANIE. NIE TYLKO PROSTE RYSUNKI.
Nie tylko proste rysunki w programie MS Paint. Statki
zobacz
W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach. Statki
zobacz
Tworzymy kompozycje graficzne. Owoce
zobacz
Ptasie trele. Wklejanie grafiki i praca z narzędziem Tekst . Grzybki
zobacz
Jak powstaje widok. Zwielokrotnianie obiektów
zobacz
NIECO WIEŚCI Z KRAINY KOMPUTERÓW.
Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.
zobacz
Nie tylko procesor. O tym, co w środku komputera i na zewnątrz.
zobacz
Od liczydła… krótko o historii komputera. WYCOFANE
zobacz
Nauka jazdy. Co można robić w pracowni?
zobacz
Poznajemy wymogi edukacyjne z przedmiotu informatyka.
zobacz