noscript-img
wstecz
UONET+
Microsoft Teams
Office 365

klasa 4
Artykuł dodano dn. 24.03.2020 r. | autor: admin


KLAWIATURA ZAMIAST PIÓRA.
Nasze pasje. Tworzenie albumu – zadania projektowe.
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Tworzymy w programie MS Word.
zobacz
Grafika i Literki w edytorze tekstu.
zobacz
Kolejno odlicz! Style i numerowanie.
zobacz
Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu.
zobacz
Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word.
zobacz
Idziemy do kina. Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie?
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Edytor tekstu.
zobacz
Z KOTEM ZA PAN BRAT.
Z kotem za pan brat. Programujemy skrzyżowania.
zobacz
Z kotem za pan brat. Programujemy w Scratchu.
zobacz
Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
zobacz
Spacery z kotem. Sterowanie postacią.
zobacz
Małpie figle. O sterowaniu postacią.
zobacz
Jak poruszać postacią. Ruch w Scratchu. Mysz i kot.
zobacz
O scenach i duszkach. Dialog.
zobacz
O scenach i duszkach. Wstęp.
X

  To trzeba wiedzieć: Program — to ciąg poleceń zapisanych w zrozumiały dla komputera sposób (przetwarzanie danych) w celu wykonania konkretnego zadania. Można też powiedzieć, że program realizuje jakiś algorytm, który jest z kolei efektem rozwiązania pewnego problemu.

Scratch jest to interpretowany wizualny język programowania. Został zaprojektowany przez Mitchela Resnicka (m.in. pomysłodawcę serii zabawek Lego MindStorms i twórcę języka StarLogo), jest rozwijany przez mały zespół pracujący w Lifelong Kindergarten Group w MIT Media Lab. Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 3 lat wzwyż) podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.

  To trzeba wiedzieć: Algorytm — to w informatyce dokładnie opisany plan (sposób) działania, krok po kroku. To opis postępowania (sposób) działania, krok po kroku. To opis postępowania

Scratch umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Program Scratch jest darmowy, dostępny online po zalogowaniu się na stronie https://scratch.mit.edu lub po zainstalowaniu na dysku twardym komputera.

  To trzeba wiedzieć: Instrukcja — to opis czynności zawartych w algorytmie.

ŻEGLOWANIE PO OCEANIE INFORMACJI.
Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch
zobacz
Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji.
zobacz
Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie.
zobacz
Krótka historia internetu.
zobacz
W sieci. Wstęp do internetu. siec.bmp
zobacz
MALOWANIE NA EKRANIE. NIE TYLKO PROSTE RYSUNKI.
Nie tylko proste rysunki w programie MS Paint. Statki
zobacz
W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach. Statki
zobacz
Tworzymy kompozycje graficzne. Owoce
zobacz
Ptasie trele. Wklejanie grafiki i praca z narzędziem Tekst . Grzybki
zobacz
Jak powstaje widok. Zwielokrotnianie obiektów
zobacz
NIECO WIEŚCI Z KRAINY KOMPUTERÓW.
Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.
zobacz
Nie tylko procesor. O tym, co w środku komputera i na zewnątrz.
zobacz
Od liczydła… krótko o historii komputera. WYCOFANE
zobacz
Nauka jazdy. Co można robić w pracowni?
zobacz
Poznajemy wymogi edukacyjne z przedmiotu informatyka.
zobacz