noscript-img
wstecz
UONET+
Microsoft Teams
Office 365

klasa 4
Artykuł dodano dn. 24.03.2020 r. | autor: admin


KLAWIATURA ZAMIAST PIÓRA.
Nasze pasje. Tworzenie albumu – zadania projektowe.
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Tworzymy w programie MS Word.
zobacz
Grafika i Literki w edytorze tekstu.
zobacz
Kolejno odlicz! Style i numerowanie.
zobacz
Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu.
zobacz
Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word.
zobacz
Idziemy do kina. Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie?
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Edytor tekstu.
zobacz
Z KOTEM ZA PAN BRAT.
Z kotem za pan brat. Programujemy skrzyżowania.
zobacz
Z kotem za pan brat. Programujemy w Scratchu.
zobacz
Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
zobacz
Spacery z kotem. Sterowanie postacią.
zobacz
Małpie figle. O sterowaniu postacią.
zobacz
Jak poruszać postacią. Ruch w Scratchu. Mysz i kot.
zobacz
O scenach i duszkach. Dialog.
zobacz
O scenach i duszkach. Wstęp.
zobacz
ŻEGLOWANIE PO OCEANIE INFORMACJI.
Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch
zobacz
Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji.
zobacz
Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie.
X

 

Bezpieczeństwo w Internecie -zasady:

  1. Bądźcie dyskretni. Informacje, które publikujecie, stają się publiczne i widoczne dla wszystkich. Nie wstawiajcie informacji lub obrazków, których nie chcecie udostępniać całemu światu. Uważajcie –mogą zostać przekazane dalej!
  2. Bądźcie anonimowi. Nie dzielcie się prywatnymi lub bardzo osobistymi informacjami. Nigdy nie zamieszczajcie lub wysyłajcie czegokolwiek, co może posłużyć do zlokalizowania was lub innej osoby (na przykład imienia i nazwiska, adresu e-mail, czy też adresu domowego lub numeru telefonu).
  3. Zachowajcie dystans. Nie organizujcie spotkań z przypadkowymi osobami poznanymi w sieci. Jeśli już musicie, spotykajcie się wyłącznie w bezpiecznych i publicznych miejscach, powiadomcie kogoś o swoich planach i przyprowadźcie ze sobą znajomego. Jeśli nie jesteście pełnoletni, poproście rodziców lub opiekunów o pozwolenie i weźcie ich zesobą.
  4. Bądźcie szczerzy. Możliwe, że kusi was udawanie kogoś, kim nie jesteście. Pamiętajcie, że inni ludzie również mogą myśleć w ten sam sposób. Potrafią podawać się za kogoś, kim w rzeczywistości nie są.
  5. Bądźcie uprzejmi. Nie wdawajcie się w zbędne dyskusje z natrętnymi osobami. Jeśli ktoś was obraża, po prostu odejdźcie od komputera. Powiadomcie dorosłego lub administratora o danej osobie i jej zachowaniu. To ma być przede wszystkim zabawa.
  6. Uważajcie na wirusy. Nie otwierajcie, nie odpowiadajcie i nie przesyłajcie dalej e-maili, czy też wiadomości z komunikatora, jeśli nie znacie osoby wysyłającej i nie sprawdziliście zawartości programem antywirusowym. Może ona zawierać niebezpieczne oprogramowanie (takie jak spyware, czy wirusy), lub być obraźliwa.
  7. Zachowajcie bezpieczeństwo. Używajcie oprogramowania zabezpieczającego (np. skanerów antywirusowych). Upewnijcie się, że system operacyjny jest zaktualizowany i zabezpieczony na wypadek, gdyby e-mail nieumyślnie zainfekował wasz komputer.
  8. Zachowajcie prywatność. Nigdy nie udostępniajcie haseł lub podpowiedzi do nich.
  9. Bądźcie kreatywni. Upewnijcie się, że wasza tożsamość internetowa nie ujawnia żadnych osobistych informacji. Bądźcie kreatywni i wyjątkowi!
  10. Uważajcie. Jeśli coś brzmi zbyt dobrze, żeby było prawdą, prawdopodobnie nią nie jest! Sprawdzajcie fakty, jeśli czegoś nie jesteście pewni.

 

Krótka historia internetu.
zobacz
W sieci. Wstęp do internetu. siec.bmp
zobacz
MALOWANIE NA EKRANIE. NIE TYLKO PROSTE RYSUNKI.
Nie tylko proste rysunki w programie MS Paint. Statki
zobacz
W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach. Statki
zobacz
Tworzymy kompozycje graficzne. Owoce
zobacz
Ptasie trele. Wklejanie grafiki i praca z narzędziem Tekst . Grzybki
zobacz
Jak powstaje widok. Zwielokrotnianie obiektów
zobacz
NIECO WIEŚCI Z KRAINY KOMPUTERÓW.
Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.
zobacz
Nie tylko procesor. O tym, co w środku komputera i na zewnątrz.
zobacz
Od liczydła… krótko o historii komputera. WYCOFANE
zobacz
Nauka jazdy. Co można robić w pracowni?
zobacz
Poznajemy wymogi edukacyjne z przedmiotu informatyka.
zobacz