noscript-img
wstecz
UONET+
Microsoft Teams
Office 365

klasa 4
Artykuł dodano dn. 24.03.2020 r. | autor: admin


KLAWIATURA ZAMIAST PIÓRA.
Nasze pasje. Tworzenie albumu – zadania projektowe.
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Tworzymy w programie MS Word.
zobacz
Grafika i Literki w edytorze tekstu.
zobacz
Kolejno odlicz! Style i numerowanie.
zobacz
Zapraszamy na przyjęcie. O formatowaniu tekstu.
zobacz
Na skróty. O skrótach klawiszowych w programie MS Word.
zobacz
Idziemy do kina. Jak poprawnie przygotować notatkę o filmie?
zobacz
Klawiatura zamiast pióra. Edytor tekstu.
zobacz
Z KOTEM ZA PAN BRAT.
Z kotem za pan brat. Programujemy skrzyżowania.
zobacz
Z kotem za pan brat. Programujemy w Scratchu.
zobacz
Niech wygra najlepszy. Jak policzyć punkty w programie Scratch?
zobacz
Spacery z kotem. Sterowanie postacią.
zobacz
Małpie figle. O sterowaniu postacią.
zobacz
Jak poruszać postacią. Ruch w Scratchu. Mysz i kot.
zobacz
O scenach i duszkach. Dialog.
zobacz
O scenach i duszkach. Wstęp.
zobacz
ŻEGLOWANIE PO OCEANIE INFORMACJI.
Pierwsze koty za płoty. Wprowadzenie do programu Scratch
zobacz
Szukać każdy może. O wyszukiwaniu informacji.
zobacz
Nie daj się wciągnąć w sieć. O bezpieczeństwie w internecie.
zobacz
Krótka historia internetu.
zobacz
W sieci. Wstęp do internetu. siec.bmp
zobacz
MALOWANIE NA EKRANIE. NIE TYLKO PROSTE RYSUNKI.
Nie tylko proste rysunki w programie MS Paint. Statki
zobacz
W poszukiwaniu nowych lądów. Praca w dwóch oknach. Statki
zobacz
Tworzymy kompozycje graficzne. Owoce
zobacz
Ptasie trele. Wklejanie grafiki i praca z narzędziem Tekst . Grzybki
zobacz
Jak powstaje widok. Zwielokrotnianie obiektów
zobacz
NIECO WIEŚCI Z KRAINY KOMPUTERÓW.
Systemowe operacje i szczotka. O systemach, programach i plikach.
zobacz
Nie tylko procesor. O tym, co w środku komputera i na zewnątrz.
zobacz
Od liczydła… krótko o historii komputera. WYCOFANE
zobacz
Nauka jazdy. Co można robić w pracowni?
X

  To trzeba wiedzieć:
  1. Aplikacja (program) to zestaw poleceń, które ma wykonać komputer.
  2. System operacyjny to grupa programów, która obsługuje wykonywane przez komputer zadania

 

 

 

 

 

 

 

Prawidłowa pozycja podczas pracy przy komputerze:

Źródło zdjęcia: podręcznik do informatyki dla klasy 4 „Lubię to” Nowej Ery.

Regulamin szkolnej pracowni komputerowej

Postanowienia ogólne:

  • Przebywanie w pracowni komputerowej dozwolone jest tylko w obecności prowadzącego zajęcia nauczyciela.
  • W trakcie zajęć uczniowie wykonują wyłącznie zadania zlecone przez nauczyciela.
  • Obowiązkiem ucznia jest dbanie o porządek i higienę na powierzonym stanowisku pracy oraz przestrzeganie przepisów BHP.
  • Bezwzględnie zabrania się jedzenia, picia, wnoszenia odzieży wierzchniej oraz żucia gumy.
  • Zasobami sprzętowymi i programowymi zarządza opiekun pracowni (administrator).
  • Uczniowie mają obowiązek używania wyłącznie własnych kont w sieci komputerowej.
  • Nie wolno przechowywać plików o treści sprzecznej z ogólnie przyjętymi normami moralnymi.
  • Nie wolno tworzyć oraz eksperymentować z programami wirusowymi, niszczącymi zasoby programowe i sprzętowe.
  • Zabrania się instalowania w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz.
  • Dostęp do Internetu można uzyskać jedynie za wyraźną zgodą nauczyciela prowadzącego zajęcia.
  • Zabrania się zmieniania stanowiska pracy oraz przemieszczania się po klasie bez wyraźnej zgody nauczyciela.
  • Zabronione jest obrażanie uczuć innych użytkowników przez wysyłanie niegrzecznych listów, wiadomości oraz zdjęć.

Czynności do wykonania przed rozpoczęciem zajęć:

  • Przed przystąpieniem do pracy, użytkownik zobowiązany jest sprawdzić sprawność sprzętu, na którym zamierza pracować. O zauważonych usterkach należy bezzwłocznie poinformować nauczyciela prowadzącego zajęcia lub administratora sieci.
  • Dostosować stanowisko pracy do swoich potrzeb (wyregulować krzesło i nachylenie monitora).

Czynności do wykonania po zakończeniu zajęć:

  • Po zakończeniu zajęć należy uporządkować swoje stanowisko pracy.
  • Za wszelkie uszkodzenia wynikłe ze świadomego działania ucznia materialną odpowiedzialność ponoszą rodzice.
Poznajemy wymogi edukacyjne z przedmiotu informatyka.
zobacz